Remember the past, plan for the future, but live for today, because yesterday is gone and tomorrow may never come.
ASSALAMUALAIKUM


Sudah sekian lamanya aku tidak mengupdate blog yang tersayang ni. Ecehhh, maaf lah kerana aku teramatlah busy dengan game silat. Hmm, aku nak update pasal game silat. Bermula daripada game daerah sampai game negeri. 

Masa game daerah tu, aku masuk 2 acara iaitu masal and olahraga kelas F. Memang time sebelum masuk gelanggang tu memang cuak gila lah kan. Then bila dah habis tu alhamdulillah legaaaaaaa :O Fuhhh, habis dah satu game. Tinggal game olahraga je masa tu. Hmm, aku dapat masuk sampai Final. Okay, sangat bersyukur :) Lama kemudian, penguguman markah pertandingan masal. Ya Allah, aku memang tak sangka yang kami akan mendapat no. Memang tak jangka yang kami dapat no2. Tapi aku bersyukur dapat no2. Alhamdulillah :) Pesaing memang ramai. Heh~ 

sebelum masuk gelanggang :')


mereka ialah team masal aku :') Oh yeahhh. 

Hmm, game final olahraga aku dibuat time penutup. Okay, sangat lah cuak weh. Bila mereka dah panggil suruh masuk gelanggang tu. HAHAHA, tengok lawan aku dekat suduh sebelah sana. Hmm, then wasit suruh masuk gelanggang sebab nak start kan. Semua orang memang focus on my game time tu. Wahhh, bangga lah :D HAHAHA, mereka SMK GOMBAK SETIA, SMK SG PUSU, SMK HILLCREST and SBPI GOMBAK semua sokong aku. Wahhh, dalam gelanggang tu tersenyum-senyum :3 Heee, and alhamdulillah aku menang :') Aku dapat jadi wakil Gombak :') Then next week tu game negeri pulak. 

Hmm, game aku hari yang ke2. Lawan aku tu kan, Ya Allah tingginya dia :O Hmm, kenapa aku selalu dapat lawan yang tinggi? :'( Hmm, lawan je lah dengan dia. Okay, kena tumbukan dia kan, ya Allah sakitnya and ada sekali ni dia buat sapuan, aku apa lagi? terjatuhlah. Jatuhan tu memalukan bagi aku :'( huhuhu, malunyaaaaaa. Hmm, bila ketua juri kata dia menang. Aku boleh tahan lagi dalam gelanggang tu, bila dah keluar nak tutup gelanggang kan tunduk bawah. Tiba-tiba mek datang dekat aku. duduk depan aku. First-first peluh jatuh, tapi mek ingat tu air mata aku. Bila dia lap tu sumpah aku tak tahan. Aku terus menangis. Ya Allah, betapa hancurnya hati aku masa tu. Aku malu sangat, aku tak boleh nak pandang atas. aku tunduk je. Aku tak mampu nak pandang atas. Aku menangis sepuas-puasnya. Masa tu aku terfikir, aku tak dapat penuhkan impian abang shahmi. Abang shahmi memang dah target aku dapat EMAS. tapi aku first round pun dah kalah. Ya Allah, cuba bayangkan bila orang dah bagi harapan kat kita tapi kita tak dapat nak tunaikan. Apa perasaan korang? Sedih kan? macam tu lah perasaan aku. Aku menangis sepuas-puasnya kat situ, and lama-lama tu aku redha dengan keputusan tu. Mungkin ALLAH telah mengaturkan jalan yang lebih baik untuk aku. Mungkin game ni aku kalah, tapi game yang lain aku jadi JUARA? Kita tak tahu. So aku redha. 

Bila last day tu, masa ambil hadiah. Aku tengok orang semua ambil medal. Aku tak ambil. For the first time aku masuk game, tapi tak dapat medal. FOR THE FIRST TIME. and bila dah habis ambil medal mesti ada sesi tangkap gambar kan? And aku baru faham perasaan AMALIA yang juga tak dapat medal. terasa sedih sangat bila yang lain tangkap gambar dengan medal mereka. Masa tu, aku nak menangis dah, tapi aku kuatkan hati aku supaya jangan menangis. Game lain ada lagi. Bukan rezeki aku untuk kali ini. Hmmm. apa-apa pun GOMBAK memang awesome. I LOVE YOU ALL :*



P/s : Harap-harap tahun depan kita boleh jadi wakil GOMBAK lagi :') InsyaAllah and for siapa yang menang game ni, GOOD LUCK for the next game :') ata doakan korang menang sampai ke SURABAYA :') Amin.

1 comment:

  1. jangan lupe mse kau jatuh time kt game penutup tu ea . hehe~ you're the strong girl ever that i've ever seen ! game bnyak lg dik , jangan risau laa . insyaallah kau boleh main game kbangsaan rmaja tahun depan . insyaallah .. teruskan trning ! <3

    ReplyDelete