Remember the past, plan for the future, but live for today, because yesterday is gone and tomorrow may never come.
Assalamualaikum :')


Selama dua hari aku tak update. dan selama dua hari tu jugalah aku menahan perasaan rindu terhadap blog ni. ecehhhh. hahahaha, oh yee. selama dua hari ini jugalah banyak perkara yg berlaku terhadap aku. Ya Allah. tabahkan aku. kuatkan hati dan iman aku untuk menempuh dugaan mu ini :( sesungguhnya aku tidak mampu menempuh dugaan mu ini tanpa mu :( 

SELASA - 6 march.
Bangun macam biasa, pergi sekolah. and mcm biasa datang lambat :( then nak kena cari cikgu Asmadi dulu minta tanda tangan baru boleh masuk kelas. masuk jea kelas, tempat aku maimanah duduk. then duduk belakang eima. tak sempat baca buku pagi tu, sbb dah start ujian. start ujian BM. boleh lah senangnya. tapi kami ada jugak berbincang :) habis BM, GEO pulak. rehat then SC. ya Allah, apa yg aku baca sikit je yg keluar. sabar jea lah aku. SEJ pulak hampeh. dah la aku tak baca satu pon. padahal 1 helai kertas soalan jea. page depan kena isi tempat kosong, dah la jawapan dia tak ada. aku satu pon tak faham. bila aku panggil eima dia tak pandang pulak. then letak lahh apa2 asal kan tak kosong. habis jawab balik.

tapi aku tak balik rumah, pergi rumah mai dengan ain. sebab kami nak pergi W.W. cari hadiah tuk eima jumaat ni. ain nak beli kasut dia. then tak jumpa kat situ, pergi ong tai kim. then balik. terus on kom. tak tahu kenapa malam tu aku rasa nak menangis jea. ptg tu aku terfikir nak bagitahu dia yg aku suka dia. tapi aku tenang kan diri dulu, then berfikir secara waras. so aku pendam jea perasaan ni. rasa perit ada perasaan ni. aku benci ahh. then kak dayana pulak kata dia tak boleh turun memang time tu air mata dah melimpah2 lah kan. tadi pening fikir pasal dia. then kak dayana kata tak boleh turun. untuk malas melayan perasaan yg dah tersedia hancur ni, pasang lagu then tidur. langsung tak baca buku untuk ujian pada hari esok.

RABU - 7 march.
Macam biasa datang sekolah lambat. otw g sekolah terserempak dengan 2 kawan baik aku. hmm, tapi fyqah dengan "boyfriend" dia. then lagi sorg asyik bercerita pasal boyfriend fyqah ni jea masa kami isi borang demerit. tahu tak perasaan aku masa tu? sedih tau. dorg mcm bercakap berdua jea. macam aku tak ada dekat situ jea. hmm, apalah nasib. Sesebuah persahabatan akan berkekalan jika tiada salah satu daripada kita yg bercouple. sampai kelas kerusi tak ada -___________- bila dah jumpa ujian dah start. soalan memang senang. bila dah habis, aku bagi buku ramalan PMR ain dekat dia. then dia kata "dah habis ujian baru kau bagi. dah la nota fighter line ada dalam tu, aku tak baca langsung." aku kata la, "kenapa tak minta sebelum ujian tadi" dia kata "nak mintak mcm mana, kau datang lambat, ujian dah start" kalau kau faham keadaan aku, kalau kau faham perasaan aku bila aku suruh abang aku cepat untuk pergi sekolah. kalau kau faham :| then aku kata "sorrylahh" and dia balas "MENYESAL AKU BAGI KAU PINJAM BUKU AKU, MENYESAL SEUMUR HIDUP" hancur hati aku bila kau kata macam tu. sumpah aku sedih gilaa. kalau kau cakap setakat menyesal jea aku okay lagi. tapi bila kau kata menyesal seumur hidup tu yg aku sedih sangat. ujian KH start. aku asyik terfifikir aku nak buat mcm biasa or berdiam diri. bila habis kau dtg kat aku. kau pujuk. aku rasa nak menangis jea. tapi aku tahan. then okay dah dengan kau (Y) rehat, ujian math bermula. first2 memang senyum2 mcm orang gila. sebab senang sangat soalan. bila bukak soalan subjektif ambik kau, menangis dalam hati. memang tak sempat nak jawab ahh sebab masa suntuk gilaa. so aku bertawakal je lah. perkara dah lepas. 

Balik rumah, abang suruh pergi ambik motor dia dekat tadika ibu. then pergilahh. ibu pulak suruh pergi kedai beli barang. sebab ada mesyuarat, nak kena masak2 semua. then cari kat semua kedai. and balik. balik tu on sekejap. rasa penat terus tidur. then bangun terus on9. hujan. tak tahu nak pergi tuition mcm mana. tumpang shaqirah. kelas math bermula. sorang ni kena marah sebab datang lewat. memang aku terkejut beruk lah kan cikgu mengamuk. habis belajar. balik. sampai sekarang on9 :') oh yeahhh. 

UJIAN SUDAH HABIS :') Now focus on GAME SILAT bulan 4 ini -_____________-
Ya Allah, cuaknyaaa. dah la masal kena buat buah 5 minit! tapi kami tak sampai 5 minit lagi! baru 2 minit :/ ya Allah. tolong lah kami. kami nak menang :| game ni sampai peringkat ASIA. aku bermohon ya Allah :/ Amin. 

No comments:

Post a Comment